بررسی کاربردهای بلاک‌‌چین در دنیای واقعی
برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 80
کل نظرات : 7


آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 2
آمار بازدید
بازدید امروز : 7
بازدید هفته : 413
بازدید ماه : 311
بازدید سال : 10,426
بازدید کلی : 41,406
مشخصات
آی پی : 18.227.0.192
سیستم عامل :
مرورگر: Safari 5.1
نویسنده : نویسنده
بازدید : 72


اکنون چند سالی است که استفاده از زنجیره بلوکی به مهم‌ترین چالش مدیران تبدیل شده است. سوال اساسی بسیاری از مدیران امروزی این است که چگونه از این فناوری بهره بیشتری ببرند. در ادامه به این مهم بیشتر خواهیم پرداخت، و به بررسی چند نمونه استفاده عملی از زنجیره بلوکی می‌پردازیم:

خودروهای عجیب

از آنجایی که به سرعت در حال رسیدن به آینده‌ای با وسایل نقلیه مستقل و خودران هستیم، ایده استفاده ازبلاک‌چین برای اتصال خودروها و دیگر دستگاه‌های اینترنت_اشیا (IoT) بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نمونه آن بیت‌کار (BitCar) است که با کمک آن مالکیت جزء به جزء خودروهای گردآوری شده امکان پذیر شده است. با کمک بیت کار می‌توان مالک یک قطعه و یا قطعاتی از خودرو بود.

تفریح و سرگرمی

اخیرا اسپاتیفای با هدف کمک به توسعه راهکارهایی با استفاده از پایگاه داده غیرمتمرکز شرکت استارتاپی «Media Chain Labs» را خریداری کرده است تا از این طریق رابطه بین هنرمندان و توافقنامه‌های مربوط به مجوزها با قطعاتی که روی سرویس اسپتیفای در دسترس هستند، بهتر شود.

یک اکوسیستم شفاف در زمینه صدور بلیت نیز از فناوری زنجیره بلوکی برای حذف هرگونه کلاهبرداری در خصوص فروش بلیت و بازار ثانویه بهره برده است که Guts نام دارد.

خرده فروشی

وارانتیر (Warranteer) برنامه‌ای کاربردی است که با کمک زنجیره بلوکی به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا به سادگی به اطلاعات محصولی دسترسی پیدا کنند که خریداری کرده‌اند. بدین ترتیب زمانی که محصول آن‌ها دچار مشکل شود، از خدمات مربوط بهره می‌برند.

بلاک پوینت نیز ساخت سیستم‌های پرداخت را ساده می‌کند، و خدماتی مانند کیف پول موبایلی، برنامه‌های وفاداری، کارت‌های هدیه و سایر موارد مرتبط با فروش را امکان‌پذیر می‌کند.

لویال (Loyyal) سکوی وفاداری و پاداش است که مبتنی بر فناوری‌های زنجیره بلوکی و قرارداد هوشمند است. این سکو امکان ساخت برنامه‌های بیشتر را با ویژگی‌های سفارشی‌سازی شده فراهم می‌کند، و حتی باعث می‌شود تا اهدای جوایز مولتی برند نیز امکان‌پذیر شود.

زنجیره‌های تامین و لجستیک‌ها

آگاهی از وضعیت و شرایط هر محصولی که زنجیره تامین دارید، از تامین مواد اولیه گرفته تا توزیع محصولات، بسیار مهم و حیاتی است. زیرساخت زنجیره بلوکی در زنجیره‌های تامین باعث شفافیت در خصوص اطلاعات اشتراک‌گذاری شده مالکیت و اطلاع از مکان قطعات و محصولات در زمان واقعی می‌شود. نمونه استفاده از این زیرساخت در IBM مشاهده شده است.

در صنایع غذایی نیز شبکه پیچیده صنعت غذا از کشاورزان تا فروشگاه‌ها قابل پیاده سازی با زنجیره بلوکی است. در این صورت امکان ردگیری امراضی که از انواع غذا ناشی می‌شود با چالش‌های زیادی همراه می‌شود. اما زنجیره بلوکی می‌تواند شفافیت و کارایی جستجوی غذاهایی را که ممکن است آلوده شده باشند، بهبود بخشد و امکان ردگیری مکانی آن‌ها را در تمام زنجیره تامین فراهم کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: دشواری‌های زنجیره بلوکی

استفاده از زنجیره بلوکی برای مصرف‌کنندگانی که به طور فزاینده خواهان شفافیت در خصوص محصولات خریداری شده هستند، اطمینان خاطر را افزایش می‌دهد. در این خصوص می‌توان Provenance را نام برد که از زنجیره بلوکی برای فراهم کردن زنجیره حفاظت و صدور گواهی برای زنجیره‌های تامین استفاده می‌کند.

اخیرا Blockverify از زنجیره بلوکی جهت شناخت و استفاده از راهکارهای مفید برای شناسایی محصولات تقلبی، اقلام برگشت خورده، کالاهای سرقتی یا تراکنش‌های جعلی بهره برده است.

بهداشت و درمان

در زمینه بهداشت و درمان شرکتی با هدف جلوگیری از تلفیق فناوری‌های پزشکی با سیستم‌های قدیمی و سنتی سیلوهای داده، از قدرت زنجیره بلوکی در کنار هوش‌مصنوعی بهره برده است تا بتواند داده‌های سطح پایین را روی توکن‌های نانو گردآوری کند. این شرکت که نانوویژن (Nano Vision) نام دارد، از هوش‌مصنوعی برای غربال داده‌ها بهره برده است تا ترندها را پیدا کرده، ارتباطات را تحلیل کند.

املاک

اخیرا شرکتی با نام BitProperty با استفاده از زنجیره بلوکی و قراردادهای هوشمند درصدد دموکراتیزه کردن فرصت‌ها و ایجاد جامعه غیرمتمرکز است. با کمک این زنجیره هر فردی در هر نقطه‌ای از دنیا قادر به سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن و املاک خواهد بود.

 

 

زندگی بدون نهنگ ممکن نیست. شرح خدمات ای‌نهنگ:

1- طراحی، تامین تجهیزات و پیاده سازی شبکه های دیتا مسی، فیبرنوری و کابل کشی ساختاریافته

2- ارائه سرورهای تک، دو، چهار و هشت پردازنده، تجهیزات سوئیچینگ، روتینگ، فایروال‌ها و ذخیره‌سازها

3- پیاده‌سازی روش‌های مجازی‌سازی سرویس‌ها و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی و محاسبات انبوه

4- طراحی، مشاوره و پیاده‌سازی مراکز داده شامل زیرساخت و تجهیزات

5- ارائه خدمات سرویس و نگهداری زیرساخت و تجهیزات شبکه در شهرهای مشهد و تهران

 

_______________________________________________________________________________

با ما تماس بگیرید ...

09017414869

 

عضویت در انجمن‌های تخصصی

 

 

خیابان بهار، میدان دیدگاه لشگر، پلاک 71

تلفن: 38593593(051)

enahang.ir


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری و عضویت سریع

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد